torsdag 8. desember 2011

Kjøpe gull eller diamanter i Dubai?

Som kjent er det mye billigere å kjøpe
gull eller diamanter her.

Vi har tidligere handlet slikt i den "gamle gullsouken"
Noe har vi vært veldig fornøyd med
og fått en bra takst på hjemme..
Men i det siste har vi hatt et par
litt kjipe opplevleser der..

 Derfor har vi nå bestemt oss for
 å bare handle på den nye
Gold and Diamond Park'en
og hos
MONILI.

De har gjennom mange år hatt masse norske kunder..
Hver gang vi er der møter vi enten norske
vi kjenner her i Dubai..
Eller norske og kjendiser som er på
Dubai ferie..Hi,hi!


Jeg har vært her og funnet julegave
fra min snille mann...JIPPI!!!!
Men jeg har også pyntet på en ring med
et par diamanter..
Og kjøpt noen julegaver..:))

Venninna mi fant også noen julegaver til seg selv her..


Synes det er trygt og godt å handle et sted hvor en
ikke er redd for å bli lurt..
Og det er veldig hyggelig og behjelpelige ansatte
der som i tillegg kan litt norsk..

Er ganske sikker på at jeg kommer til å besøke
MONILI
med jevne mellomrom..:o)


12 kommentarer:

  1. Hei
    Skal nedover i oktober, og kom til å tenke på at kanskje det var lurt å se på diamanter der. Så da googlet jeg litt og fant denne bloggen. Er det mye billigere? Og stoler du enda fult på denne butikken? Hvor ligger den i så fall?

    Tusen takk for svar:)

    Alice

    SvarSlett
  2. Hei Alice!
    Ja jeg stoler på denne butikken og diamanter er mye billigere her enn i Norge. Monili ligger i Gold and Diamond Park:

    http://www.goldanddiamondpark.com/en/HowtoGetHere/default.aspx

    Hilsen Helen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for svar! Ha en fin dag

      Slett
  3. hei
    vi er et ektepar som skal dit i slutten av November
    takk for gull tipset, hvis vi hilser fra deg så er på god pris og ikke blir lurt?

    SvarSlett
  4. Hei Harald!
    Du må gjerne hilse og si at du har lest bloggen min.. Jeg kan bare fortelle om mine opplevelser..jeg er fornøyd med pris og service. Og om det har vært noe jeg har hatt på behov for å endre på, har det aldri vært noe problem..:)

    Klem Helen

    SvarSlett
  5. takk for info.
    Et annet spørsmål, kona lurer på hvordan hun skal kle seg for ikke å komme i konflikt med systemet deres, på dagtid, vandre rundt i byen se på alle ting rundt forbi, er det spesiell kleskode?

    SvarSlett
  6. Hei igjen!
    Beklager sent svar.. har ikke hatt overskudd til bloggen i det siste..
    Du kan se alt her nede ift klesdrakt. Jeg for min del synes at vi bør respektere at vi er gjester i et muslimsk land. Vi trenger ikke overdrive, men dekke litt over skulderene og litt ned mot kne'et synes jeg er en god regel.. Inne på f.eks kjøpesenter er det ofte litt kjølig så en liten cardigan er kjekk å ha.
    Håper dere får en fin tur..:)
    Klem Helen

    SvarSlett
  7. Hei.

    Vurderer å kjøpe forlovelsesring i dubai, gjerne 1 karat enstens som fort vil koste 25-40 000 norske kroner.

    Har du noen tips hvordan jeg kan frakte dette uten å måtte betale toll? eventuelt hva man kan si hvis man blir stoppet?

    SvarSlett
  8. Hei!
    Jeg vet ikke om tollreglene i Norge. Men vanligvis er jo smykkene en del billigere her enn hjemme og det er vel da best å holde seg innenfor den prisen en kan ta med tollfritt inn til Norge.
    Klem Helen

    SvarSlett
  9. Er det steder å kjøpe diamanter på flyplassen også? Har de evnt samme pris?

    SvarSlett
  10. Hei!
    Det vet jeg dessverre ikke..
    Klem Helen

    SvarSlett
  11. Husk å betale mva ved innførsel til Norge. Uten dette dokumentet vil dere ikke være dekket av noen forsikring om uhellet skulle være ute.
    Det går også an å få gode priser på diamanter i Norge (inkl. mva). Dersom dere viser til en forsikringstakst for sammenligning så blir det hele fullstendig galt. Kjøp ikke diamanter uten et internationalt anerkjent sertifikat. Først da vet man om prisen er OK. Lykke til, mvh Erik Øiesvold, Spesialist i Taksering NGF, Diamantfagmann Dgemg

    SvarSlett