lørdag 7. april 2012

Skredderne i Satwa og Deira

Det er to områder hvor en
kan se litt av det gamle Dubai.
Her synes jeg det er veldig spennede
å gå rundt å bare samle inntrykk.
Det er en stor kontrast
til storbyen og
det moderne Dubai.

I Satwa er det en nydelig Moskè
som også er flott å fotografere..

Jeg har hatt med meg søstrene mine til
skreddere her..
og vi er kjempefornøyde.

Dersom en ikke har med en kopi som en vil
ha akkurat lik av,
har jeg funnet ut at de er flinkest i Satwa.
De er rett å slett helt rå på å forstå hva
en mener og lager de flotteste plagg.

Hos skredderen i Deira er de kjempeflinke
til å kopiere det du har med deg.
Her er det litt billigere med stoff og søm.
Og en kan velge alt i en og samme butikk,
slipper å gå fra butikk til butikk
og lete etter stoff.

Jeg har fått laget meg noen (mange) kjoler
på begge stedene 
og er fornøyd på hver sin måte..

I bydelene Satwa og Deira er det
også masse annet å se på.
Spennede å bare gå rundt og kikke på livet...
Storesøstra og jeg kom over et
kjøpesenter hvor de lokale handler sine
Abaya'r og nydelige kjoler..

Det var ikke mange turister å se her
og prisene var deretter...

De har de lekreste Abaya'r...

Og vakreste fargerike kjoler..

Dette er virkelig en stil jeg hadde elsket å bruke..
Mulig de hadde kikket litt rart på meg
om jeg hadde kommet med en slik på
torget hjemme i Drammen..
en helt vanlig formiddag..hi,hi!!


Neste gjestepar som kommer skal jeg ta med ned
i disse spennede bydelene
og jeg skal prøve å ta noen bedre bilder slik
at jeg får vist frem disse flotte stedene..
Dubai er på så mange måter
kontrastenes by...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar