onsdag 13. april 2011

Spring Break 2011

Endelig er det Spring Break for Sanne..17 fridager skal bli deilig..
Hun fortjener virkelig litt fri etter innsatsen hun har gjort på skolen,
karakterene hun fikk og utmerkelsen Silver Award...
Vi hadde planlagt at Sanne fikk besøk av vennen sin
 og hans mamma i ferien..
Kan tro hun hadde gledet seg..:0)

Vi fikk flotte gaver av gjestene våre..alle med en god tanke bak..
I tillegg hadde de bagasjen full av gulost, brunost,
 bernaise saus og melkesjokolade..mmmm

     
Jeg fikk hjemmelagde kluter og en flott armbånd..
må si det er litt ekstra stas å få noe som er selvlagd..:0)

Alle som kjenner min mann
 vet at dette forkle var midt i blinken..he,he..

Første dagen var ungene ikke sene med å slenge seg
 ut i felles-poolen vår...
33 grader i vannet er delig!

Så bar det ned til Dubai Mall
 for å bestige verdens høyeste bygg, Burj Khalifa.

Men først ville ungene se Dubai akvarium med verdens største akvarium..
dette ligger inne på Dubai Mall..


Oppe i reptilparken var det utrolig gøy å se..

   
Syntes disse var nydelige til jeg leste at det var vann-rotter
...da var de skikkelig ekle..
De var på størrelsen med en stor katt..æsj...

     
Så var vi på The Top of The World...


 
Synes det er hyggelig å ta gjestene våre med på middag på TGI Friday's når vi er på Dubai Mall....

.....og sitter ute på terrassen, spise deilig mat
 og se det flotte Dancing Fountain Showet..

Dette er "vår" Mall...Mall of Emirates..
hvor det blant annet er en innendørs skibakke..
På alle Mall her i Dubai er det spillhall, kino og noen steder bowling...
Så det er bare å fylle opp barn og mannen "spill" kort...
Så kan vi damene kose oss med shopping...Genialt!!!

Gull Souken fikk også et besøk av oss...
ikke lett å la lommeboka være stengt her...:0)

Gøy bare å se..får en følelse om hvordan det var her i "gamledager"..

Markedet Al Karama er selvfølgelig verd et besøk...
med sine "hemmelige rom"..
Litt skummelt å bli med på bakrommet,
 men det er her de gode kjøpene blir gjort..
Litt gøy også da..

Jeg er veldig fasinert av Souk Madinat..
En båttur på kanalene her er flott både på dag og kveldstid..
vi tok turen i skumringen og fikk med oss alt..
Og siden jeg er så forelsket i Burj Al Arab
 fikk jeg nok et syn av dette vakre bygget...

Atlantis hadde barna virkelig sett fram til å besøket..
dette er utsikten fra beachen ytterst på Palmen hvor Atlantis ligger...

Fantastisk!!

Tobias er en skikkelig tøffing og tok magasuget
...nesten uutholdig bare å se på syns jeg..he,he!!


Røyksopp skulle holde konsert på beachen samme kveld,
 så Anne Marit og jeg lå i solen og hørte på lydprøvene..
Vi gikk en tur og kom ganske nær de
..men siden min bekleding bare var bikini...
holdt jeg meg kloklig på avstand....

...Helt til vi gikk på de inne på badeland..
da kom galskapen i meg frem og jeg blåste i bikinin og hårsveisen...
så satt jeg på min rosa sky resten av dagen..he,he..

Etter et besøk på Atlantis og en dag i solen
 smaker det alltid utrolig godt med is..
På denne spesielle isbaren får du akkurat den isen du vil,
 med det tibehøret du vil...
isen blir stengt veggimellom
 og gir du tips synger de ansatte for deg...0)

    
Ibn Battuta Mall er en opplevelse i seg selv..
Mallen er delt inn i deler av verden som Ibn Battuta
 besøkte på sine oppdagelses-reiser...
Persia, Egypt, India, Andalusia, Tunisia og Kina...
Stille og rolig Mall..

      
Dunkin Donuts, Cinnebon og Starbucks
 er deilig å ta med seg hjem til kveldskos på terrassen..mmmm

Selv en badehette fra Juicy Coutor kan gjøre meg veldig gla..
Med badevesker i samme design er jeg en veldig fornøyd Juciy-girl...
Skjønner ikke hvorfor alle plutselig fikk det så travelt ut av Mallen
 da jeg tok på meg denne??..He,he!!

Ferrari World...Kommer bilder derfra snart.......

Kjære Anne Marit og Tobias!
Vi har hatt noen herlige dager sammen med dere
 og noen gode minner har vi fått..
Tusen takk for besøket!!





2 kommentarer:

  1. Haha, herlige bilder- spesielt det siste:). Ser ut som dere koser dere glugg. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi tatt magasuget jeg heller, er mektig imponert over de som tør....
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Vi koser oss og har det gøy ja...:0)

    SvarSlett