mandag 21. januar 2013

Helsevesenet her i Dubai.

Etter et sykehusopphold i Norge i sommer
har jeg vært til utredning her i Dubai
siden vi kom tilbake i september.
 
Jeg har vært på alle avdelingene..
..føles det som..hi,hi!
Jeg har blitt undersøkt
og fått mange gode svar og god hjelp..
 
Jeg valgte Sudi German Hospital
pga at det ligger i "gata vår"
Dette er et nytt sykehus
og de har nesten ikke venteliste.
Her kommer du inn til spesialist med det samme
 og du kan få MR samme dag..
 
Det beste med sykehusene her i Dubai
er at en får følelsen av å være betydningsfull.
De vil hjelpe meg, de forklarer meg godt
og de hører på meg når jeg forklarer.
Dette er i sterk kontrast til opplevelsen
 på sykehuset hjemme i Drammen i sommer..
Dessverre!!
 
Jeg har i denne perioden fått hjelp
til flere av mine små lidelser,
som ved små forandringer
har gjort store endringer i min hverdag..
 
Men frisk er jeg så langt i fra..
Dessverre...
 
Var på sykehuset i går og skal
nå gjennom et 6 ukers langt behandlingsopplegg.
Gruer meg veldig..
 
Jeg er motivert og jeg håper virkelig..
Men har blitt skuffet så mange ganger
så jeg klarer ikke å være bare glad..
 
Funker ikke dette..
Må jeg opereres og det vil jeg ikke!!
 
Dette er et litt mer personlig innlegg
enn jeg pleier å skrive..
Men noen ganger må frustrasjonen ut..
 
Jeg leser om Buddhismen om dagen
og i natt leste jeg dette..
 
Buddha sier:
Happiness is quite simple:
 The secret is to want what you have
     and not want what you don't have...
 
Så da prøver jeg da..
Men det er ikke enkelt å se alt det fine jeg har
rundt meg når helsen ikke er bra..
 
Jeg skal prøve så godt jeg kan
og ha Buddhas ord med meg i hverdagen.
Og heldigvis har jeg mye å glede
meg over denne våren.
 
Casa Myhrvold fylles snart med gjester,
flere ferier, konfirmasjon, jubileum
og gode venner her i Dubai..
 
Så jeg er takknelig for det jeg har..:0)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar