søndag 26. mai 2013

Saudi German Hospital

Om en times tid sjekker jeg inn på den dyreste overnattingen
jeg noen gang har vært på..
I to døgn skal jeg prøve hvordan det er å ligge 
på sykehus i Dubai.

Det siste året har jeg blitt godt kjent med helsevesenet
og spesielt kjenner jeg gangene på dette sykehuset godt.
Jeg har virkelig følt meg trygg..
Og håper at jeg har tatt den riktige avgjørelsen.

I morgen tidlig skal jeg under kniven og en ryggskade skal fixes.
Våkner til uker, kanskje måneder med smerter 
som jeg gjerne skulle vært foruten.
Men så håper jeg livet blir litt lettere å leve etterhvert..

Klem til dere alle fra meg...

4 kommentarer:

  1. Lykke, lykke til! Dette går nok kjempebra!

    SvarSlett
  2. Hei Helèn,

    Jeg kom akkurat over blogen din. Jeg ser dere har vært i Dubai noen år nå. Hvordan går det? Trives dere? Min samboer har akkurat fått et tilbud om jobb, og som du sikkert vet, så dukker det opp mange spørsmål. Jeg så at dere tok med dere hund. Vi har også hund. Hvordan er det å ta med seg den? Gikk det bra på flyet? Hvordan er det med hunden i et så varmt og ikke minst muslimsk land?
    Det var det jeg lurte på i første omgang, håper du kan svare meg :-)

    Hilsen Camilla

    SvarSlett
  3. Hei Camilla!
    Vi stortrives i Dubai og nyter alt dette landet har å by på..:)
    Det går bra å ta med hund. Men hunden må ha gyldig pass og må gjennom en lang peiode med vaksiner for å få passet. Veterinæren kan hjelpe deg, men begynn så raskt som mulig om dere skal ha med hunden til høsten. Det er mye papirer og det kan virkelig litt motløst i blandt. Tror min mann har navnet på de vi brukte om dere er interesert.
    Og når hunden kommer hit til Dubai vil den sikkert elske været her. Vi har en svart hårete liten hund som elsker å ligge ute i solen..:) Hund ift muslimsk land har jeg aldri tenkt på. Bor en i Marinaen feks er det ikke lov å lufte hund der, selv om mange gjør det. Vi bor i The Lakes som et et frodig område med mange parker, slike er det mange av her i Dubai. Og her kryr det av hunder..
    Lykke til med planleggingen og bare spørr igjen..

    Hilsen Helen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen,
      Tusen takk for svar :-) Vi har en svart liten hund vi også; Dverg puddel. Litt kjekt å vite hva man må ta seg til før man drar.

      Camilla

      Slett