onsdag 16. oktober 2013

Shopping i Sharjah.

Bak disse kjedelige dørene befinner det seg mange skatter.

Jeg er på jakt etter gode minner fra vårt eventyr opphold i Dubai.
SanneBo håper jeg at kan bli en minnebok etter
alle våre reiser....

Tre store haller er fylt til taket.
Så her trenger en god tid til å lete..

I et rom er det bare bordplater.
Du kan selv bestemme lengden på bena.
Slik at alle plater kan bli til konsoll- salong 
eller spisebord.

Dette kunne blitt et flott spisebord på vår fargerike hytte.

Tv-benk kanskje??

Møblene blir sprayet, pusset, oljet og levert gratis til Dubai.

Her er en link til Luckey's og du kan finne kart her:

Så dro vi videre til Central Market (Den Blå Souk)

Nydelig utsmykning..
Både ute..

Og inne..


Persian carpet house & antiques er en spennende butikk.
De har avdeliger flere steder i Dubai,
men prisene er betydelig billigere i Sharjah.

Denne blå lampen skal lyse opp på SanneBo.

For ei som etterhvert må hjem til den norske vinteren
var det godt å fornye skjerf-garderoben..:O)

Snuppa har lett etter en slik klokke til London rommet sitt.
Denne var perfekt!

I gamle dager het denne vindunke,
i dag er vin forbudt og den brukes til vann..
Tror jeg kun kommer til å bruke den til pynt..

De har stort sett samme pynt hvor enn i UAE en handler, men igjen..
prisene er mye lavere her i Central Market.

Når alle andre butikkene stenger for lunsj
 er det fint at mange teppebutiker har åpent.
Vi var igjen på teppejakt.

Og disse to tok jeg med meg hjem.
Et Kelim og et Tabliz.

Jeg valgte å handle tepper oss Red Sea Exhibition.
Her kan jeg levere teppene igjen om jeg skulle angre.
Skulle det være noe galt med de, 
vet jeg at det ikke blir noe problem.

Og igjen fikk vi god hjelpe til å bære..
Snakk om service..:O)

Her er et kart til Central Market:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar