torsdag 21. februar 2013

Cruise dag 4- fortsatt i Muscat

Den andre morgenen i Muscat
ble alle normenn ombord bedt på
frokost sammen med den norske kapteinen.

Vi fikk også tatt et bilde sammen med han.
 
 Dagens første stoppested i Muscat var
Sultan Qaboos Grand Mosque.
Vakker hage!

 
Og en vakker Moske.
 
 
Selv med bildene herfra klarer
jeg ikke å vise hvor nydelig det egentlig var her.
 
Fargene og detaljene må bare sees...
 
 
Og krystallene i taket skinte..
 
Enormt stort bygg..
 
Solens stråler laget et vakkert lys inne
i Morske'en.
 
Skulle gjerne hatt slike fliser..
 
Etter alle inntrykkene var det godt
med en hvil i solen.
 
Vakker dame.
 
En vakker dame til..

Jeg synes det er spennende å hilse på
mennesker som jeg treffer.
Gøy å se hvor lett en får kontakt
om en bare gir et lite smil.
 

Etter omvisningen ble vi bedt inn for
å høre mer om den muslimske tro.


En Iman leste fra Koranen for oss.
Og vi fikk arabisk kaffe og søtsaker.
Veldig spennende!
Vi fikk også Koranen
og andre skrifter på engelsk.
Jeg skal ta en liten titt på de en dag..:)

Så måtte vi tilbake til Souken.
Godt med to dager i samme by,
for da kunne vi gå tilbake å handle
det vi angret på at vi ikke kjøpte i dagen før..
 
Denne dagen hadde vi veldig koselige taxi-sjåfører,
de kjørte forsiktig og hadde masse å fortelle om Muscat.
 
Og de hadde et godt smil i øynene.
 
Da solene var på vei ned,
 forlot vi Muscat.
 
Jeg har virkelig fått et nytt
favoritt sted her i den Arabiske verden.
Håper at jeg kan komme tilbake hit en dag.
 
Vi seilte så ut på havet,
inn i nattens mørke
og kunne se frem imot en
avslappende dag på bølgene dagen etter.
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar