tirsdag 12. mars 2013

Burj Khalifa

Vi jentene på vei opp i verdens høyeste bygg.
 
 Selv om vi ikke skulle helt opp til 828 meter,
er 124.etg mer enn høyt nok.
 
En kan gå rundt hele bygget slik at en får
sett Dubai fra alle kanter.
Den åpne terrassen er litt skummel
for ei med høydeskrekk som meg.
Men det hindrer meg ikke å bli med gjestene mine opp.
Jeg blir aldri mett av å se byen i mitt hjerte
fra toppen av verden.
 
 Flotte jenter på verdens tak.
 
Ikke hver dag det er like fin sikt.
Det ligger ofte litt dis eller sand i luften.
 
 Men denne dagen var det strålende sol og blå himmel.
 
Litt av verdens største dansende fontener.
 
 Snuppa nyter utsikten.
 
 Fortsatt et lite stykke igjen til toppen.
 
Her kan du se en flott video
og bestille billetter til toppen av verden:
 

Vel nede fra "At the Top" var vi klare
for litt shopping i verdens største kjøpesenter
Dubai Mall med 1200 butikker.
 
Etter å ha besøkt verdens høyeste bygg,
shoppet i verdens største Mall
var vi klare for å besøke verdens eneste
7 stjerners hotell
og verdens fineste bygg etter min mening:
 
Burj Al Arab
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar