tirsdag 14. juni 2011

Den store barnedåpen!

Grunnen til vårt korte Norges besøk
 var at jeg var så heldig å få være
fadder til mitt 8. fadderbarn..

En flott barndåp for ei vakker liten jente
fortjener å få gjester som er pyntet til fest.
Da Hertuginne Kathrine dagen etter bryllupet dukket
opp i en kjole fra Zara..
Var jeg ikke sen om å fly fra butikk til butikk
her i Dubai på jakt..
Og til slutt fant jeg den ene her...:0)

Min store prinsesse er klar til fest for
 min minste lille prinsesse..

Med litt Jet-lag og en spennende dag sammen med
sine gode venninner som hun
 ikke hadde sett på over 5 månder...
..var det litt slitsomt å stå tidlig opp
for å gå i dåp...
Men en liten "blund" gjorde godt..

Her er mitt vakre lille fadderbarn Jessica.
Ingenting er som å holde et lite 
barn i sin favn..
En utrolig deilig følelse...
..og ei stolt tante..:0)

Jeg var heldig som fikk kose meg masse med
min lille prinsesse i kirken..
Det var en utrolig fasinerede gudstjeneste.
Kunne skrevet en lang avhandling..
men nøyer med med noen få ord..
Den handlet om gamledager, kjærligheten
og livet den gang.
Fasinerende!
(men jeg ville ikke byttet)

Dette er min kjære kusine-familie...
Veldig glad i dere alle sammen!
Tusen takk for tilliten,
det er en ære som jeg skal ta godt vare på.

Som vanlig når det er fest hos denne familien
 mangler det ingenting..
Og det er alltid så hyggelig
 at en ikke vil gå hjem...:0)


Jessica sin dåpkjole har en lang historie.
Den er fra 1879 og har blitt brukt av
de fleste i familien vår i årene etter det..

Synes det er viktig med tradisjoner..
og familiebånd.
Det er en fin start på livet å få bruke
 denne kjolen med så mange minner..
Og når alt kommer til alt,
synes jeg familen er det viktigste en har..
Og de må en ta godt vare på.

Etter mange månder borte fra familien
var denne fine dagen også
en mulighet til å se nesten alle av dere..
Og det var en virkelig god følelse for meg!

Denne nydelige nålen dekorerte den flotte lille jenta
 og den gamle dåpkjolen..
Tror den vil bli et kjært minne for
lille Jessica..

Her er mitt lille vidunder..
og alle som kjenner henne vet at det er
akkurat det hun er..et..
VIDUNDER!!!

Gleder meg til å se deg vokse og bli ei stor
prinsesse Jessica.






3 kommentarer:

  1. Så flotte bilder av ei kjempefin jente og en flott fadder! Synd vi ikke fikk vært der..

    SvarSlett
  2. Men dere hentet oss og kom på besøk..så vi fikk se dere..Heldigvis er det ikke lenge til vi er hjemme igjen..:0)

    SvarSlett
  3. Så kjekt dere har hatt det. Sanne var et syn i den kjolen! Nydelig lita dåpsjente også:).

    SvarSlett