fredag 25. november 2011

Burj Khalifa

Burj Khalifa er verdens høyeste bygg
og måler 828 meter over havet..
Det er et vanvittig flott bygg..
På avstand ser det ikke så høyt ut..
Men når en står under det..
fy søren det er høyt!!

Minner!


Helene er klar til å ta turen med verdens raskeste heis.
Det tar 1 minnutt til 124 etg.

Mission Impossible 4 ble spilt inn her i november i fjor.
Tom Cruise skal komme hit på premieren nå i desember..

Under filminnspillingen bodde Tom Cruise på
Souke Madinat..
og jeg vet hvor..hi,hi!!
Sist vi tok Abra tur der ble vi kjørt
 av en som hadde kjørt Tom Cruise..
Jeg spurte om han var så liten som det
sies at han er?
"Neida svarte sjåføren..
Han er sikkert 5cm høyere enn meg.."
Ganske festlig med tanke på at sjåføren
var så liten at han neste ikke rakk over rattet..:)

Tom Cruise gjorde mange av "stuntene" sine selv..
Her henger han "At the Top"..

Sheiken vår fulgte innspillingen..

 Nå som det går mot vinter her i Dubai
blir det en klarere utsikt fra toppen.
Og jeg har aldri sett Dubai så klart..
WOW!!


 The World utbyggingen som ble stanset pga finanskrisa
har jeg aldri sett før pga varmedis..
Ikke så lett å se på dette bilde
hvor digert det er.

Det kan så vidt skimtes det eneste som er bebygget.

Vet ikke om det er riktig,
men har hørt at det er Sheikens datter
som bor på Island..

Her blir vi foreviget på
toppen av verden..

Under Burj Khalifa ligger verdens største
shopping Mall
og mange fristelser ventet på oss..:o)



1 kommentar: