mandag 7. november 2011

Global Village

Global Village er på mange måter likt Epcot i USA.
Men her er det selvfølgelig landene her i Midtøsten
som er representert.

Global Village har åpent fra
1 november til 3 mars.

Global Village map, Dubai Fair -  Exhibition, UAE.

Hvert land selger "skrot"
som mannen min ville sagt..Hi,hi! fra sine land.
Synes de har vært flinkere i år til å ha forskjellige ting..
I fjor var det stor sett det samme i alle paviljongene.
Jeg elsker alt sånt skrot..
så jeg koser meg!!!

Noe for enhver smak kan en finne her..


Flotte kulisser som en vandrer i..
Det myldrer av mennesker..
og det er en opplevelse bare å tusle rundt her..

Som jeg tidligere skrev...
noe for enhver smak..:)

Men tepper er min smak..
Og mors...
Vi skal hjem til Norge i dag
og våre kofferter er lastet med tepper..:0)

Det er gøy å besøke land som jeg har et forhold til..
I Tyrkia, Yemen og Afrika
finner jeg masse som jeg kjenner igjen..



Jeg bodde i Liberia da jeg var liten
og det var gøy å finne en julekrybbe i Ibenholdt..
Ibenholdt er veldig typisk treverket for
pyntegjenstander fra Afrika..

Det er et tivoli her og en fin
oppbevaringsplass for barn og mann..:)

Skal en til Global Village bør en gå når det åpner kl 4
slik at en får kikket litt i butikkene..
Når mørket kommer er det et nydelig syn å se alle lysene.
Da kommer det masse mennesker
og det er nesten bare mulig å se på livet...

Det er masse underholdning her også.
Det kommer til å bli flere besøk hit
gjennom "vinteren"

http://www.globalvillage.ae/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar