søndag 10. mars 2013

Shangri-La i Abu Dhabi

Dette hotellet har jeg lenge ønsket å besøke.
Shangri-La betyr Paradis,
og det var det..
 
 Grunnen til mitt ønske er at hotellet
 har en nydelig utsikt til favorittbygget mitt i Abu Dhabi,
Sheikh Zayed Grand Mosque.
 
 Poolbaren hadde nydelig lunsj..
 
 ...og nydelig rosa vin..

Hotellet har også en egen kanal.

 Her kan en ta en båttur rundt hotellanlegget
før en stopper ved Souken.
 
 I Souken er det mange "arabiske" butikker
og mange flotte spisesteder.

Link til Souken:
http://www.soukqaryatalberi.com/dining.php
 
 Oppvarmet basseng er fortsatt nødvendig etter min mening.
Dette var herlig.


Men utsikten var best..:)
 
Solen på vei ned..
 
 Utsikten fra terrassen vår..
 
 Magisk!
 
 Skulle gjerne sittet på terrassen
 og nytt utsikten hele kvelden..
Tenk å bo her i flere dager..
 
Innfartsveien til Abu Dhabi.


 Shangri-La by Night.

 Spisesalen.
 
 Koste oss!!
 
 Har ikke sett maken til buffet.
Masse kjøtt å velge i til mine to
og masse fisk til meg.
Skulle spart mer plass til dessertene,
men det glemte vi.
Buffeten kostet 200 dhs, noe som er ganske billig
med tanke på hva vi fikk.
Det er verdt å ta turen hit fra Dubai
 bare for å spise middag synes jeg.
 

Delikat.

Før vi reiste hjem måtte snuppa og jeg prøve spaet.
Arabisk daddel Hammam kan anbefales på det sterkeste.
Dette var ren nytelse i flott atmosfære.
 
Link til Chi spa:
 
Et par dager på tur er virkelig godt for sjelen
og hit lengter jeg allerede tilbake.
 
Link til hotellet:
 
 
Tusen takk for oppholdet J og T..:O)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar