fredag 30. mars 2012

På tur i "gamle" Dubai

Her om dagen var jeg igjen på foto-tur.
Selv om jeg har vært nede ved Creeken
mange ganger,
så jeg det med nye øyne denne dagen.

Jeg fikk også noen nye tips som
jeg kan vise våre gjester..

Vi begynte i Heritage Village.
Her åpner det ikke før 3 og det var litt stille her.
Men på ettermiddagen yrer det av mennesker som
arbeider og viser oss hvordan livet var før i tiden.

Her er det så mye fint å se at en kan bruke
en ettermiddag bare her..

Siden vi var på foto-trening
tok jeg som vanlig mange bilder.
Men denne dagen var jeg mest opptatt av å
lære de forskjellige innstillingene..
Var mer opptatt av riktig innstilling
enn gode bilder..
Utrolig gøy å skru på kamera
 og se de store forskjellene...

Ååå..denne kamelen var søt..
Så jeg måtte prøve mitt nye "fisheye" objekt.
Bilde hadde nok blitt kulere om jeg hadde
turt å gå litt nærmere..
Kanskje neste gang...


Så gikk vi forbi Abraene i Creeken
og inn i Tekstilsouken.

 Det er et fantastisk syn å se alle fargene..

 ....stoffene..

 ...skoene..og alt annet som finnes her..


 Innerst i Tekstilsouken viste jentene meg
et utrolig spennende sted..
Det var som å være tilbake på Sri Lanka.
Med dufter, trange smug og masse nips..

 Her inne ligger det også et Hindutempel..
Og vi fikk komme opp å se..
Kjempespennede...
Kunne stått og sett på alle disse ritualene
de gjør i evigheter..
Og alt de har pyntet sitt tempel med..
Fasinerende!!

 Vi gikk forbi Dubai Museum..
En vakker dag skal jeg gå inn..:o)

 Dette var en virkelig deilig og varm dag..
(Håper sommeren nå har kommet for å bli)
Mat og drikke smakte nydelig...
Ellers var det en opplevelse bare
 å sitte inni denne bakhagen..
Grønne trær, hvite duker og
salgsutstilling på veggene.

 Og fargerik lunsj.
Vi er så heldige som kan kose oss slik,
en helt vanlig dag..

Dette bilde kommer jeg til å drømme om leeeeenge..
Skulle gjerne hatt det på SanneBo.
Men noen ganger blir det med drømmen..hi,hi!!

Så gikk vi inn i Bastakiyaen.
De har revet de gamle husene og vindtårnene
og bygget det opp på nytt..
Litt synd...
men en får ihvertfall en godt inntrykk av
hvordan det var i gamle dager.

 (Har igjen prøvd fisheye-objektet.)
Inne i Bastakiyaen er det flere salgsutstillinger,
kafe og et lite gjestehus..
Spennede sted...


Utrolig at jeg stadig finner nye perler
her i Dubai..
Jeg hadde en flott dag.
Lærte masse, koste meg i solen og 
var sammen med flotte damer.

Så kom jeg hjem til ungene mine som er på besøk..
kan vel neste ikke ha det bedre...:o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar