mandag 17. september 2012

Myhrvold huset..

 
Det er godt å være hjemme i Drammen,
når solen skinner..:O)
Slik som det gjorde denne dagen...
 
I hele våres har huset hjemme i Norge 
blitt pusset opp.
Vinduer, dører, kjøkken, vaskerom
og "vanlig" opp-pussing..
 
Vi er så heldig å ha en snill familie som
har holdt oversikt og hjelpt oss masse.
Uten dem kunne vi ikke gjort dette.
 
For oss er det veldig godt å fjern-pusseopp
fra Dubai, og slippe å bo oppi rotet..
 
Da vi kom hjem i sommer
kunne vi bare "kose oss" med
å rydde alt på plass igjen..
Ny sofa og nytt spisebord
er litt av det nye vi har kjøpt hjemme.
Ellers har jeg bestilt samme stoff som på sofaen
til å trekke om spisestue stolene,
tror de gamle stolene blir fine igjen da..:O)
 
Jeg bestilte plissegardiner til de fleste rommene,
slipper da å ha så mye gardiner.
Syntes det her ble ok med bare en gardin på hver side.
Disse har jeg fått sydd på Dragon Mart her i Dubai,
til en veldig billig penge..
Blir nok med et par skift til i kofferten hjem til jul.
 
Elsker det tøffe nye spisebordet mitt..
Liker mørkt gammelt tre,
men stålet og glassplaten gjør det likevel moderne.
Ellers er det møbler her som bare står å fyller opp
til kontaineren fra Dubai er hjemme i Drammen..
Gleder meg veldig til å få alt hjem...
...en vakker dag..
 
 Kjøkkenet er jeg super fornøyd med.
Jeg valgte et kjøkken
som jeg kunne få i den fargen jeg selv ville.
Siden alt er nytt av vinduer og dører,
valgte jeg kjøkken i samme farge som de- Bomull.
Jeg elsker kontraster,
derfor ble benkeplaten og hvitevarene svarte.
 
Over benkeplaten er det foreløpig bare malt svart..
 
Jeg håper at jeg klarer å ta et bedre bilde
 enn dette av Skylinene våre her i Dubai.
Da er tanken at jeg skal ha dette som tapet
over kjøkkenbenken..
 
Slik at vi hver morgen når vi flytter hjem
kan tenke på og være takknemlig for
dette 1001-nattseventyret vi levde her i Dubai..
 
Kjøkkenet har vi kjøpt hos Inmente i Drammen.
Utrolig god hjelp til planlegging,
gjennomføring
og oppfølging etterpå.
 
Her er en link til Inmente kjøkken:
 
Underetasjen og 1.etasje ble pusset opp i våres
og vi er veldig fornøyde med de.
Før vi reiste tilbake til Dubai
ryddet vi 2.etasje som skal
bli pusset opp nå frem mot jul..

Og jeg som til vanlig begynner
 å glede meg til jul i august...
kan neste ikke vente til julen kommer
 og vi kan reise hjem en tur igjen..

Dette var et lite innblikk i hva dagene mine ble
brukt til i sommer..

Flere innlegg fra sommeren i Norge kommer..:O)
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar