mandag 20. juni 2011

Hele dagen på Dubai Mall..

Mall'a her i Dubai er helt geniale..
Her kan hele familien tilbringe dagen uten
at noen synes det er kjedelig..

Lørdag hadde vi vår helgeutflykt hit..
Siden varmen nå begynner å bli "heit"
og luftfuktigheten er merkbar,
er det ok å finni på noe inne av og til.

Vi begynte dagen vår på akvariumet og undervanns Zoo..



Jeg synes det er så fasinerende å se på fargerike
fisker svømme rundt..
..beroligende..

Wow..en kjekkas så jeg også..he,he!

Sanne koser seg...


Slik ser akvariumet ut  fra Mall'n..

Så var det tid for lunsj..
Hummer til mamma....
Subway til Sanne og pappa.. 

Pappa og Sanne tok seg en tur på kino
mens mamma shoppet..
Dubai Mall har 1200 butikker...
 Hver gang jeg er her tenker jeg at nå
skal jeg se alt...
Men så må jeg innom mine favoritter..
som ligger på hver sin kant og
hver sin etasje...
og så er jeg sliten..he,he!

Potterybarn "ting" skal jeg fylle containeren med,
 den dagen vi flytter hjem...:0)

Og dufter herfra har jeg begynt å fylle
kofferten med som skal hjem i sommer..
Handlelisten fra vårens gjester er lang..hi,hi!

ENDELIG!!!!
Dette er butikken over alle duftbutikker..
Har hatt en "forhold" til denne butikken i mange år..
og hver gang vi er i London eller Aberdeen er kofferten full..
Men nå har jeg den borti gata..
så utrolig deilig..

Ved fontene utenfor Dubai Mall ligger
Souk Al Bahar.

Veldig flott..
her kommer du inn i den arabiske verden..

Ikke så veldig mye å shoppe her,
mest suvenireer..
Men gøy og gå å se..

 Fantastisk utsikt til Burj Khalifa.

Veldig spennende å oppleve nytt,
men noen ganger er det kjente også helt ok.
Derfor avsluttet vi "kosedagen" på
T.G.I Fridays..
Med Dubai's beste alkoholfrie Mojitos.
Fikk til og med en god klem fra servitøren "våres"
som kom til å savne oss i sommer..he,he!

En fin familie dag!

1 kommentar:

  1. Så utrolig flott, må være en drøm med slike handlesentre:)

    SvarSlett