mandag 19. november 2012

Global Village

Global Village er en liten del av
verden her i Dubai.
Iran, Turkia, Kina, India og Yemen
er eksempler på landene som
er representert her..
I hvert enkelt land kan en kjøpe
varer som er spesielle for akkurat dette landet.
 
Global Village åpnet i oktober,
men først nå har jeg vært der..
Mor og jeg storkoste oss
 en kveld alene på shopping.

I India er det bla. mange nydelig og fargeglade stoffer.

Det er ikke lett å velge.
Men får en hvilt sine såre føtter litt
og hatt hyggelig samtale med de som jobber her,
går en somoftes derfra
med en pose full av godbiter.

Det er mulig å ta en liten båttur på kanalen,
leke seg på tivoli
og få seg en matbit..
i tillegg til shoppingen.

Da vi var i Afrika i våres fant jeg er par ting
som ikke kunne tas med hjem i kofferten..
Så jeg var spent på om jeg kunne finne de her.

En diger Cheetah fant jeg,
men også en kriger som jeg ikke kjøpte..
Hmm...mulig jeg må tilbake..:O)

Det myldrer av mennesker her
og i kina er det mye spennede å se..

Flere flotte stoffer fant jeg..

Når mørket siger på
blir Global Village overfylt av mennesker.
Vi pleier å være det når det åpner kl.4.
Og når alle andre kommer,
drar vi hjem..

Heldigvis er det hjelpere på
Global Village som kan bære
varene våre ut i taxi'n..Hi,hi!
 
Gleder meg til jeg skal tilbake hit..
 
Her kan du lese mer:
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar