torsdag 14. juli 2011

Lykke...hva er det?

Noen ganger skjer det hendelser rundt en som får en til å stoppe opp og tenke litt....

Hva er meningen med livet, lever jeg det livet jeg vil, er jeg flink nok til å gjøre det beste ut av det livet jeg har.
Sansynligvis ikke..
De fleste av oss vil gjerne gjøre eller ha det anderledes..
Vi strever etter noe bedre hele tiden..

Min mann pleier å si: Vi må bli flinkere til å leve i dag..veien må være målet..ikke målet i seg selv..
Og det er så sant..

Det er ikke alltid like lett å være takknemlig når hverdagen kan preges av sykdom, savn og daglige hendelser.

...Men dersom en av og til kan sette seg ned..
Se ting i perspektiv, være takknemlig for det en har..
Synes jeg livet er så mye bedre..


Jeg leste et sitat på ei venninnes "face" i dag tidlig..og har tenkt på disse ordene i hele dagen..

Hvis du mister alt det du har nå...
Tenk hvor lykkelig du ville blitt om du fikk alt det tilbake ♥

Takk Nina..
Dette er en tankevekker!!!

Ei annen venninne skrev dette for noen dager siden:

 
Ikke reserver en plass i ditt ♥ til de som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil selv gjøre en innsats for å finne sin plass i det.......

Takk Lene..
Dette er også en tankevekker!!!

Vi bør respektere hverandre slik at vi kan ha det godt sammen, selv om vi er forskjellig.
Vi lever hvert vårt liv, men med respekt kan vi leve det sammen uten å dømme hverandre...

Jeg har vært lei meg noen dager siden jeg skal reise hjem til Norge i morgen..
Skal ikke se min kjære mann på 5 uker..hvordan skal jeg holde ut???


Men skal prøve tenke at det er litt av prisen vi må betale for denne fantastiske opplevelsen vi har fått ved å kunne bo her i Dubai i 2 år..

Jeg er takknemlig for at vi kan bo her i disse to årene, men jeg savner de hjemme ubeskrivelig mye når jeg er her. Det er dessverre også litt av det valget vi har tatt ved å bo her..

Når en flytter ut på denne måten finner en også ut hvem som er ens ekte venner..
De er der selv om avstanden er stor, de gleder seg med oss og lar ikke misunnelsen komme i veien for vennskapet..

Så når jeg reiser hjem til Norge i morgen kommer jeg til å gråte store krokodilletårer på flyplassen når jeg for noen uker reiser fra min mann...
Men når jeg er vel hjemme i Norge skal jeg kose meg med mine kjære vakre små barn, resten av min kjære familie og alle mine gode venner..

Jeg skal...gripe dagen, være takknemlig for alt jeg har og åpne mitt hjerte for de som virklig vil være der..

God sommer alle sammen!!
Ta godt vare på de som virkelig betyr noe i livet ditt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar