tirsdag 5. juli 2011

4th of July

I dag har vi vært på sightseeing i Colombo.
Vi "lånte" en sjåfør på hotellet
som viste oss byen..

Vi besøkte et Buddistisk Tempel..
Veldig mange vakre gjenstander
 og veldig fasinerende å se..
Det var en "million" ting overalt..
"Her burde det vært en kvinnehånd
og ryddet litt sa mannen min"...he,he!


Et hellig tre må det alltid være ved tempelet..


Ganske flott.

Min mann sa jeg måtte ta bilde av "puppeguri"..:0)

Så var vi på museum..
Her var det så utrolig masse å se på.
De har virkelig klart å finne, ta godt vare på
og ikke minst klart å vise dette frem på en flott måte.
Her kunne vi gått i flere timer..
masse interessant å lese og se..

Ved siden av museumet la det et litt eldre slitt museum.
Men her var det masse rart.
Masse dyr på formalin..
bla denne kalven med 2 hoder og 8 ben.


Dette er et minnested over frigjøringen fra Storbritania i 1948.
Her feires frigjøringdagen hvert år.

Så skulle vi se et Hindu Tempel,
men det var dessverre stengt.
Fikk tatt none bilder utenifra da..

Masse rare figurer og skapninger..

Her kunne en egentlig stått og sett dagen lang,
og likevel sett masse nytt..
Fasinerende dette også.


Så var jeg tilbake på gamle trakter..
Da jeg var liten jente fikk jeg flere leker
fra denne butikken som dengang het Barbara Sansoni.
Nå har dette blitt en veldig kjent turistattrasjon
bare det å besøke butikken..

Ikke lett å velge assa..

Utrolig gøy å se på...

Her er et par linker til butikken:




Og her et dagens fangst..
Har sittet og sett på dette..
og ser at jeg må nok tilbake...
Heldigvis har jeg mange små å kjøpe julegaver til
så noe av dette blir nok lagt under treet..:0)

USA's nasjonaldag ble feiret her på hotellet
med BBQ middag..

Fin snuppe og fin pyntet matsal..

En fin opplevelsesrik dag og koselig aften..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar