lørdag 28. mai 2011

10 things to do in Dubai!!

Dette er min 10 på topp liste..

Siden vi nå har bodd i Dubai noen måneder
 og hatt masse gjester har jeg lyst til å vise min liste
 over mine favoritt steder i her.
..ikke umulig at det blir noen utskiftninger
når vi lærer Dubai ennå mer å kjenne..:0)

1. Burj Al Arab
Det vakreste bygget jeg noen gang har sett..








2. Souk Madinat Jumeira
Fantastisk stemning både dag og kveld..






3. Al Karama marked
Marked..trenger vel ikke skrive noen mer..he,he!!




4. Bab Al Shams
Nesten ubeskrivelig stemning og atmosfære her,
langt ut i ørkenen..








5. Jumeriah Beach
Stranda og vannet er bare en opplevelse..










6. Dancing Fountain




7. Dubai Mall, Ibn Battuta Mall og Mall of Emirates
Bare elsker å shoppe her i Dubai..:0)




8. The Walk
Her er det bare flott, min favoritt butikk
 og mange koselige spisesteder.




9. Burj Khalifa
Verdens høyeste bygg,
en opplevelse!!




10. Atlantis
The Lost Chambers, badeland og Cold stone.
Et komplett opplevelse for liten og stor..













Ellers er det er par andre ting jeg vil nevne som ikke kom inn på min liste..

Global Village
Dubai's svar på Epcot senteret..
Spennende sted med masse butikker og fornøyelsespark.
Men bare åpent fra november til februar..










 Ørkenen
Flere av gjestene våre har synes ørkensafari
 har vært en utrolig flott opplevelse.
Jeg er glad for at jeg har vært på det,
men gjør det nok ikke igjen...
Siden jeg er så redd,
ble dette en skummel opplevelse
å sprette opp og ned sand-dynene..he,he!
Og min vonde kropp likte ikke,
å bli "slått" så mye..
 Jeg hadde vondt i lang, lang tid etterpå..

Har lyst til å vise noen bilder fra mitt første og sannsynligvis siste
møte med ørkenen på denne måten..:0)
















Dette var for meg en liten oppsummering
 av vårt første halvår her i Dubai.
Og et lite tilbakeblikk på alle våre gjester.

Takk til dere alle og enhver for veldig mange gode minner!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar