tirsdag 17. mai 2011

17 MAI I DUBAI


Jeg er en følsom sjel..
bare det å sette ut masse flagg i blomsterkassene
 på en dag som i dag får tårene til trille..:0) 

Synes vi har et flott flagg..

Her spilles "Ja, vi elsker" på norsk tv..

Flere tårer trillet på mitt kinn da vi så kongefamilien komme ut på ballkongen og de spilte og sang: Ja, vi elsker. 


Da Sanne og mannen min kom fra skole og jobb
 hadde svigermor laget en deilig 17. mai lunsj..
Spekeskinke, eggehakk og potetsalat...mmm

Flott 17. mai pynt hadde hun også med seg,
 slik at vi fikk riktig stemning..:0)

Har vel aldri pyntet 17. mai bordet med selvplukkede stener og skjell,
men noen nye tradisjoner blir det i vårt nye hjemland..

"Bordkort" hadde vi i dag..
Mamma's glass er fylt med deilig Rosé vin..

Mmmmm....nå koser vi oss,
 er mitt favoritt uttrykk..

Ferdig pyntet før avreise til sjømannskirken..

Moské og kirke..side om side..

Tog, korps og glade barn..ingenting manglet..:0)



Utrolig flott 17. mai tale av en flott gutt fra norskeskolen....

....Og flott sang av barna på norskeskolen...
flere tårer trillet på mitt kinn...
Vi (nordmenn i UAE) hadde tilogmed fått en hilsen fra Kongen vår..
...flerer tårer..He,he!!

Med pølser og is
kan jeg ikke si at det var så mye som manglet
på denne fantastiske 17. mai'n i Dubai

Med 42 grader er vifta fra svigermor god å ha..:0)



Håper alle har hatt en like flott dag..:0)

Nå er bordet igjen dekket til festmåltid...

1 kommentar:

  1. Høres ut som en herlig feiring! Fantastisk flott pyntet bord! Ha en fin dag videre, nyt rosevinen:).

    SvarSlett